Undgå at betale for meget med AutoUncles vurdering.

Hvordan virker det?
  • Super pris
  • God pris
  • Fair pris
  • Lidt for dyr
  • Dyr

272 brugte Opel Insignia blev pristjekket

indsamlet fra 335 hjemmesider


1/4
  • Årgang 2009
  • km 186.000 km
  • Motor 2.0 Benzin
  • HK 220
  • Km/l 10,3
  • Ejerafgift 6.020 kr./år
  • Udstyrsvariant: Edition
  • Geolocation icon Placering: Forhandler, 2605 Brøndby, Hovedstaden
Super pris
Du sparer kr 18.400
kr 103.580 Den burde koste kr 122.000
-9%
1/4
  • Årgang 2015
  • km 102.000 km
  • Motor 1.6 Diesel
  • HK 136
  • Km/l 25,6
  • Udstyrsvariant: Edition
  • Geolocation icon Placering: Forhandler, 6100 Haderslev, Syddanmark
Super pris
Du sparer kr 24.000
kr 189.980 Den burde koste kr 214.000
1/4
  • Årgang 2009
  • km 73.000 km
  • Motor 1.8 Benzin
  • HK 140
  • Km/l 14
  • Udstyrsvariant: Edition
  • Geolocation icon Placering: Privat, 5270 odense, Syddanmark
Super pris
Du sparer kr 24.200
kr 99.800 Den burde koste kr 124.000
Flere detaljer
Vis kommentarer
  • Årgang 2011
  • km 199.000 km
  • Motor 2.0 Diesel
  • HK 160
  • Km/l 19,6
  • Ejerafgift 4.240 kr./år
  • Udstyrsvariant: Cosmo ST
  • Geolocation icon Placering: Forhandler, 8260 Viby, Midtjylland
Super pris
Du sparer kr 18.100
kr 94.900 Den burde koste kr 113.000
Flere detaljer
-6%
1/4
  • Årgang 2017
  • km 8.000 km
  • Motor 1.6 Diesel
  • HK 136
  • Km/l -
  • Udstyrsvariant: Innovation
  • Geolocation icon Placering: Forhandler, 8940, Midtjylland
Super pris
Du sparer kr 40.100
kr 334.900 Den burde koste kr 375.000
Flere detaljer
1/4
  • Årgang 2017
  • km 12.000 km
  • Motor 1.6 Diesel
  • HK 136
  • Km/l 23,3
  • Udstyrsvariant: Innovation
  • Geolocation icon Placering: Forhandler, 5220 Odense SØ, Syddanmark
Super pris
Du sparer kr 37.000
kr 336.020 Den burde koste kr 373.000
Flere detaljer
1/4
  • Årgang 2017
  • km 12.000 km
  • Motor 1.6 Diesel
  • HK 136
  • Km/l 23,3
  • Udstyrsvariant: Innovation
  • Geolocation icon Placering: Forhandler, 5220, Syddanmark
Super pris
Du sparer kr 34.000
kr 340.000 Den burde koste kr 374.000
Flere detaljer
-11%
1/4
  • Årgang 2017
  • km 8.617 km
  • Motor 1.6 Diesel
  • HK 136
  • Km/l 23,3
  • Udstyrsvariant: Innovation
  • Geolocation icon Placering: Forhandler, 9500, Nordjylland
Super pris
Du sparer kr 31.100
kr 343.880 Den burde koste kr 375.000
Flere detaljer
-13%
1/4
  • Årgang 2013
  • km 38.000 km
  • Motor 2.0 Diesel
  • HK 160
  • Km/l 22,2
  • Ejerafgift 3.520 kr./år
  • Udstyrsvariant: Cosmo ST
  • Geolocation icon Placering: Forhandler, 7100 Vejle, Syddanmark
God pris
Du sparer kr 15.100
kr 198.880 Den burde koste kr 214.000
1/4
  • Årgang 2010
  • km 118.000 km
  • Motor 1.8 Benzin
  • HK 140
  • Km/l 12,8
  • Ejerafgift 3.840 kr./år
  • Udstyrsvariant: Edition
  • Geolocation icon Placering: Forhandler, 7100 Vejle, Syddanmark
God pris
Du sparer kr 16.100
kr 99.900 Den burde koste kr 116.000
1/4
  • Årgang 2015
  • km 41.000 km
  • Motor 2.0 Diesel
  • HK 140
  • Km/l 27
  • Udstyrsvariant: Eco
  • Geolocation icon Placering: Forhandler, 2630 Taastrup, Hovedstaden
God pris
Du sparer kr 13.000
kr 214.000 Den burde koste kr 227.000
-4%
1/4
  • Årgang 2017
  • km 6.805 km
  • Motor 1.5 Benzin
  • HK 165
  • Km/l 16,4
  • Udstyrsvariant: Innovation
  • Geolocation icon Placering: Forhandler, 4660, Sjælland
God pris
Du sparer kr 27.100
kr 339.900 Den burde koste kr 367.000
-3%
1/4
  • Årgang 2017
  • km 9.942 km
  • Motor 1.5 Benzin
  • HK 165
  • Km/l 16,4
  • Udstyrsvariant: Innovation
  • Geolocation icon Placering: Forhandler, 4600, Sjælland
God pris
Du sparer kr 22.100
kr 343.880 Den burde koste kr 366.000
1/4
  • Årgang 2014
  • km 110.000 km
  • Motor 2.0 Diesel
  • HK 163
  • Km/l 23,3
  • Udstyrsvariant: Cosmo
  • Geolocation icon Placering: Forhandler, 2630 Taastrup, Hovedstaden
God pris
Du sparer kr 17.000
kr 196.000 Den burde koste kr 213.000
-7%
1/4
  • Årgang 2011
  • km 71.000 km
  • Motor 1.8 Benzin
  • HK 140
  • Km/l 13,2
  • Ejerafgift 3.840 kr./år
  • Udstyrsvariant: Edition
  • Geolocation icon Placering: Forhandler, 8230 Åbyhøj, Midtjylland
God pris
Du sparer kr 16.100
kr 129.900 Den burde koste kr 146.000
-5%
1/4
  • Årgang 2014
  • km 89.000 km
  • Motor 2.0 Diesel
  • HK 120
  • Km/l 25,6
  • Udstyrsvariant: Eco
  • Geolocation icon Placering: Forhandler, 8800 Viborg, Midtjylland
God pris
Du sparer kr 15.100
kr 169.900 Den burde koste kr 185.000
-3%
1/4
  • Årgang 2014
  • km 122.000 km
  • Motor 2.0 Diesel
  • HK 163
  • Km/l 22,2
  • Udstyrsvariant: Cosmo ST
  • Geolocation icon Placering: Forhandler, 5500 Middelfart, Syddanmark
God pris
Du sparer kr 17.400
kr 183.580 Den burde koste kr 201.000
1/4
  • Årgang 2013
  • km 59.000 km
  • Motor 2.0 Diesel
  • HK 130
  • Km/l 22,2
  • Ejerafgift 3.520 kr./år
  • Udstyrsvariant: Eco
  • Geolocation icon Placering: Forhandler, 4800 Nykøbing F, Sjælland
God pris
Du sparer kr 11.600
kr 167.400 Den burde koste kr 179.000
1/4
  • Årgang 2013
  • km 85.000 km
  • Motor 1.4 Benzin
  • HK 140
  • Km/l 17,5
  • Ejerafgift 1.660 kr./år
  • Udstyrsvariant: Eco
  • Geolocation icon Placering: Forhandler, 8781 Stenderup, Midtjylland
God pris
Du sparer kr 11.100
kr 164.900 Den burde koste kr 176.000
-8%
1/4
  • Årgang 2012
  • km 128.000 km
  • Motor 2.0 Diesel
  • HK 130
  • Km/l 22,7
  • Ejerafgift 2.760 kr./år
  • Udstyrsvariant: -
  • Geolocation icon Placering: Forhandler, 7323 Give, Syddanmark
God pris
Du sparer kr 14.500
kr 128.500 Den burde koste kr 143.000
-6%
1/4
  • Årgang 2017
  • km 11.000 km
  • Motor 1.5 Benzin
  • HK 165
  • Km/l 16,1
  • Udstyrsvariant: Innovation
  • Geolocation icon Placering: Forhandler, 8250 Egå, Midtjylland
God pris
Du sparer kr 28.000
kr 338.000 Den burde koste kr 366.000
Flere detaljer
-8%
1/4
  • Årgang 2016
  • km 17.000 km
  • Motor 1.4 Benzin
  • HK 140
  • Km/l 17,9
  • Udstyrsvariant: Edition
  • Geolocation icon Placering: Forhandler, 9000, Nordjylland
God pris
Du sparer kr 23.000
kr 219.000 Den burde koste kr 242.000
Flere detaljer
-23%
1/4
  • Årgang 2017
  • km 15.000 km
  • Motor 1.6 Diesel
  • HK 136
  • Km/l 19,6
  • Udstyrsvariant: Dynamic
  • Geolocation icon Placering: Forhandler, 4700 Næstved, Sjælland
God pris
Du sparer kr 23.000
kr 348.980 Den burde koste kr 372.000
Flere detaljer
-18%
1/4
  • Årgang 2017
  • km 13.420 km
  • Motor 1.5 Benzin
  • HK 165
  • Km/l 16,7
  • Udstyrsvariant: Dynamic
  • Geolocation icon Placering: Forhandler, 4700 Næstved, Sjælland
God pris
Du sparer kr 26.000
kr 298.980 Den burde koste kr 325.000
Flere detaljer
Flere billeder?

Gå til bilens annonce

Læs onkel-tips om Opel Insignia

Godt

Godt rustbeskyttet, høj driftssikkerhed, meget rummelig

Skidt

Dårligt udsyn bagud til

Populært valg: 1,8 benzinmotor eller 2,0 dieselmotor

3 alternativer: VW Passat, Ford Mondeo, Mazda 6

Opel Insignia (2009 - )

Opel Insignia er bestemt en værdig afløser for Opels model Vectra. Især designmæssigt er bilen ret vellykket.

Modellen findes som 4-dørs, 5-dørs og stationcar. Stationcarudgaven har Opel navngivet Sports Tourer.

I hatchback og sedan versionerne har bilens næsten coupélignende design den ulempe, at loftshøjden ikke klinger med høje bagsædepassagerer. I en mindre bil havde det måske været acceptabelt, om ikke andet så forventeligt – Men den manglende plads på bagsædet passer ikke ret godt ind hos Insigniaens køberskare.

Opel har igen formået at skabe en bil, der i Euro NCAP test har fået 5 stjerner ud af 5 mulige. Sikkerhedsmæssigt ligger modellen altså i top.

Indvendigt er modellen ligeså lækker og indbydende som set udefra. Specielt har det lykkedes den tyske producent ret godt, at skabe intuitiv instrumentering, der for føreren er let at overskue.
Faktisk er hele bilens indre indbydende, både hvad angår komfort, materialevalg og finish.
Der er lagt vægt på kvalitet og funktionalitet, og måske er det også disse egenskaber, der har gjort Insigniaen populær som firmabil.

Generelt er brændstoføkonomien fin for alle motorstørrelser, men prangende er den ikke. Den bedste brændstoføkonomi opnås i den mest miljørigtige udgave af Insigniaen, der benævnes EcoFlex.

Læs AutoUncles bedømmelse af brugt Opel Insignia

Fordele

  • Meget standardudstyr, kabinen føles gennemtænkt.
  • Rummelig kabine, der tilbyder god hovedplads til høje personer.
  • Flot design inde og ude efter faceliftet i 2013.

Ulemper

  • Motorerne burde levere bedre brændstoføkonomi.
  • Køreegenskaberne giver ikke den ønskede respons. Ikke meget feedback i rattet.

Opel Insignia blev introduceret i 2009 og er Opels klassiske familie- eller sælgerbil. Insignia erstattede Vectra og er designet specifikt til at gå efter kunderne til Fords Mondeo.
Motorudvalget i Insignia er nærmest enormt. Der er ni forskellige benzinudgaver og seks forskellige dieseludgaver at vælge imellem. Benzinerne fås i 1,4, 1,6, 2,0 og 2,8 liters turboudgaver. Tidligere kunne man også få benzinere uden turbo, eksempelvis en 1,8 liters med 140 hk. Du får ikke nogen fantastisk brændstoføkonomi, men især de største turbomotorer vil helt sikkert give dig en sjov oplevelse. Topmodellen med 2,8 liters turbomotor stamper hele 325 hk ned i asfalten.

En stor del af de solgte Insignia’er er dieseler, som alle er varianter af Opels 2,0 liters turbodiesel. De leverer mellem 120 og 195 hk og giver glimrende præstationer samt lave driftsomkostninger og god stabilitet. I 2011 blev BiTurbo versionen introduceret og hvis pengepungen rækker, er det den, man bør vælge.

Opel Insignia fik i 2013 et større facelift, som reviderede eksteriøret og introducerede nye motorer. Anden generation af motorer inkluderede flere opdateringer af det eksisterende udvalg, samt en ny 1,6 liters turbobenziner, som er interessant til danske forhold. Dieselkunder, som interesserer sig for god brændstoføkonomi, kunne endeligt finde en ecoFlex version, men Opel halter stadig efter konkurrenterne med tørstige motorer.

Udstyrslisten er relativt lang selv i standardversionerne, hvilket sammen med designet gør Insignia tiltalende. I Danmark fås Insignia i udstyrsversionerne Edition, Cosmo og OPC, hvoraf sidnævnte kun tilbydes med den vanvittige 2,8 liters turbo med 325 hk. Uanset hvilken du vælger er der godt med udstyr såsom regnsensor, lysfølsomt bakspejl og opvarmede sæder. Der er også en høj grad af komfort over køreegenskaberne, men dynamikken forstyrres indimellem af bilens tendens til at krænge i sving. Når det kommer til køreegenskaber, er der ingen tvivl – Mondeo kører bedre.

Konkurrence og konklusion - Opel Insignia

Opel Insignia er en meget flot og komfortabel bil, men den kan ikke være med i toppen af segmentet. Motorerne er ikke synderligt inspirerende og køreegenskaberne føles overtaget af diverse hjælpesystemer. Teknologien tager den sidste kant ud af Insignias køreegenskaber, og af samme grund bliver det oprindelige mål med at slå Ford Mondeo betragtet som en fiasko – Mondeo kører ganske enkelt bedre. Når det er sagt, klarer Insignia sig glimrende på lige stræk, hvor komforten er god.