Undgå at betale for meget med AutoUncles vurdering.

Hvordan virker det?
  • Super pris
  • God pris
  • Fair pris
  • Lidt for dyr
  • Dyr

134 brugte Peugeot 508 blev pristjekket

indsamlet fra 272 hjemmesider


Sælg nemt din bil på AutoUncle

1/4
  • Årgang 2012
  • km 133.000 km
  • Motor 1.6 Diesel
  • HK 112
  • Km/l 21,7
  • Ejerafgift 3.520 kr./år
  • Udstyrsvariant: Active
  • Placering: 4070 Kirke Hyllinge, Sjælland
Super pris
Du sparer kr 21.100
kr 116.900 Den burde koste kr 138.000
-12%
1/4
  • Årgang 2013
  • km 199.000 km
  • Motor 1.6 Diesel
  • HK 114
  • Km/l 21,7
  • Udstyrsvariant: Active
  • Placering: 9310 Vodskov, Nordjylland
Super pris
Du sparer kr 19.300
kr 99.700 Den burde koste kr 119.000
-12%
1/4
  • Årgang 2011
  • km 138.000 km
  • Motor 2.0 Diesel
  • HK 163
  • Km/l 20
  • Ejerafgift 4.240 kr./år
  • Udstyrsvariant: Active
  • Placering: 4070 Kirke Hyllinge, Sjælland
Super pris
Du sparer kr 20.100
kr 129.900 Den burde koste kr 150.000
-5%
1/4
  • Årgang 2013
  • km 177.000 km
  • Motor 1.6 Diesel
  • HK 114
  • Km/l 21,7
  • Udstyrsvariant: Active
  • Placering: 7100 Vejle, Syddanmark
Super pris
Du sparer kr 22.100
kr 94.900 Den burde koste kr 117.000
1/4
  • Årgang 2012
  • km 123.000 km
  • Motor 1.6 Diesel
  • HK 114
  • Km/l 23,3
  • Udstyrsvariant: Active
  • Placering: 2610 Rødovre, Hovedstaden
Super pris
Du sparer kr 35.100
kr 119.900 Den burde koste kr 155.000
Flere detaljer
1/4
  • Årgang 2011
  • km 183.000 km
  • Motor 1.6 Diesel
  • HK 112
  • Km/l 22,2
  • Ejerafgift 2.760 kr./år
  • Udstyrsvariant: Active
  • Placering: 9200, Nordjylland
Super pris
Du sparer kr 18.400
kr 99.600 Den burde koste kr 118.000
Flere detaljer
1/4
  • Årgang 2011
  • km 140.000 km
  • Motor 1.6 Diesel
  • HK 112
  • Km/l 22,7
  • Ejerafgift 2.760 kr./år
  • Udstyrsvariant: Active
  • Placering: 4780, Sjælland
Super pris
Du sparer kr 22.000
kr 110.000 Den burde koste kr 132.000
Flere detaljer
-23%
1/4
  • Årgang 2011
  • km 111.000 km
  • Motor 2.0 Diesel
  • HK 140
  • Km/l 20
  • Ejerafgift 4.240 kr./år
  • Udstyrsvariant: Allure
  • Placering: 2720, Hovedstaden
Super pris
Du sparer kr 23.000
kr 130.000 Den burde koste kr 153.000
Flere detaljer
-13%
1/4
  • Årgang 2013
  • km 125.000 km
  • Motor 2.0 Diesel
  • HK 163
  • Km/l 20
  • Ejerafgift 4.240 kr./år
  • Udstyrsvariant: Active
  • Placering: 8600 Silkeborg, Midtjylland
Super pris
Du sparer kr 32.100
kr 149.900 Den burde koste kr 182.000
Flere detaljer
1/4
  • Årgang 2012
  • km 225.000 km
  • Motor 1.6 Diesel
  • HK 112
  • Km/l 20,8
  • Ejerafgift 3.520 kr./år
  • Udstyrsvariant: Active
  • Placering: 9310 Vodskov, Nordjylland
God pris
Du sparer kr 10.300
kr 89.700 Den burde koste kr 100.000
-3%
1/4
  • Årgang 2013
  • km 126.000 km
  • Motor 2.0 Diesel
  • HK 163
  • Km/l 21,7
  • Udstyrsvariant: Allure
  • Placering: 8960 Randers SØ, Midtjylland
God pris
Du sparer kr 16.200
kr 154.800 Den burde koste kr 171.000
-5%
1/4
  • Årgang 2012
  • km 108.000 km
  • Motor 2.0 Diesel
  • HK 163
  • Km/l 17,5
  • Ejerafgift 5.020 kr./år
  • Udstyrsvariant: Allure
  • Placering: 7000 Fredericia, Syddanmark
God pris
Du sparer kr 11.100
kr 179.900 Den burde koste kr 191.000
1/4
  • Årgang 2013
  • km 134.000 km
  • Motor 2.0 Diesel
  • HK 140
  • Km/l 20,8
  • Ejerafgift 3.520 kr./år
  • Udstyrsvariant: Active
  • Placering: 7000 Fredericia, Syddanmark
God pris
Du sparer kr 13.100
kr 149.900 Den burde koste kr 163.000
1/4
  • Årgang 2014
  • km 149.000 km
  • Motor 1.6 Diesel
  • HK 114
  • Km/l 22,7
  • Udstyrsvariant: Active
  • Placering: 8600 Silkeborg, Midtjylland
God pris
Du sparer kr 10.100
kr 144.900 Den burde koste kr 155.000
-7%
1/4
  • Årgang 2013
  • km 123.000 km
  • Motor 2.0 Diesel
  • HK 140
  • Km/l 20,8
  • Ejerafgift 3.520 kr./år
  • Udstyrsvariant: Active
  • Placering: 9800 Hjørring, Nordjylland
God pris
Du sparer kr 10.200
kr 159.800 Den burde koste kr 170.000
Ny
1/4
  • Årgang 2012
  • km 119.000 km
  • Motor 1.6 Diesel
  • HK 112
  • Km/l 21,3
  • Ejerafgift 3.520 kr./år
  • Udstyrsvariant: Active
  • Placering: 8660, Midtjylland
God pris
Du sparer kr 18.100
kr 119.900 Den burde koste kr 138.000
Flere detaljer
1/4
  • Årgang 2013
  • km 142.000 km
  • Motor 1.6 Diesel
  • HK 114
  • Km/l 22,7
  • Udstyrsvariant: Active
  • Placering: 8400 ebeltoft, Midtjylland

Beskrivelse

ikk ryger flotte

God pris
Du sparer kr 9.300
kr 134.700 Den burde koste kr 144.000
Flere detaljer
Vis kommentarer
-7%
1/4
  • Årgang 2011
  • km 149.000 km
  • Motor 2.0 Diesel
  • HK 163
  • Km/l 21,7
  • Udstyrsvariant: Active
  • Placering: 7100, Syddanmark
God pris
Du sparer kr 13.200
kr 129.800 Den burde koste kr 143.000
Flere detaljer
  • Årgang 2011
  • km 178.000 km
  • Motor 1.6 Diesel
  • HK 112
  • Km/l 22
  • Udstyrsvariant: Active
  • Placering: 5900 Rudkøbing, Syddanmark

Beskrivelse

Nye bremser og dæk 10000km Nysynet fuld service

God pris
Du sparer kr 11.000
kr 109.000 Den burde koste kr 120.000
Flere detaljer
Vis kommentarer
  • Årgang 2017
  • km 5.000 km
  • Motor 1.6 Diesel
  • HK 120
  • Km/l 27
  • Udstyrsvariant: -
  • Placering: 5500, Syddanmark
God pris
Du sparer kr 16.200
kr 274.800 Den burde koste kr 291.000
Flere detaljer
-7%
1/4
  • Årgang 2012
  • km 97.000 km
  • Motor 1.6 Diesel
  • HK 112
  • Km/l 21,3
  • Ejerafgift 3.520 kr./år
  • Udstyrsvariant: Active
  • Placering: 2630, Hovedstaden
God pris
Du sparer kr 16.100
kr 129.900 Den burde koste kr 146.000
Flere detaljer
-4%
1/4
  • Årgang 2013
  • km 168.000 km
  • Motor 1.6 Diesel
  • HK 114
  • Km/l 22,7
  • Ejerafgift 2.760 kr./år
  • Udstyrsvariant: Active
  • Placering: 4622 Havdrup, Sjælland
God pris
Du sparer kr 13.400
kr 119.600 Den burde koste kr 133.000
Flere detaljer
1/4
  • Årgang 2011
  • km 149.000 km
  • Motor 2.0 Diesel
  • HK 163
  • Km/l 20,4
  • Udstyrsvariant: Allure
  • Placering: 2800 Lyngby, Hovedstaden

Beskrivelse

An elegant limousine with all comfort details, a pleasure to drive, low operating costs and high fuel efficiency. Comes with cruise control, parking sensors, keyless entry with start/stop button, half-leather trim, heated seats, dual-zone climate control, automatic electric parking brake with hill assist, electric folding mirrors, all electric windows, bluetooth, radio/cd player, USB/iPod connection, cooling glove compartment, rain and wind deflectors on the windows, service indicator, 17-inch alloys, remote central locking, detachable towbar, ample boot space can fit two strollers and much more. Sold with two sets of tyres, for winter and summer. All services done at Peugeot, including replacing timing belt and water pump to extend engine warranty. Very well maintained car, impeccable, without any scratch, driving smoothly like a brand new car. New SyN. Price:124.000 Kr.

God pris
Du sparer kr 10.000
kr 125.000 Den burde koste kr 135.000
Flere detaljer
Vis kommentarer
-8%
1/4
  • Årgang 2013
  • km 45.479 km
  • Motor 1.6 Diesel
  • HK 114
  • Km/l 22,7
  • Ejerafgift 2.760 kr./år
  • Udstyrsvariant: Active
  • Placering: 4900, Sjælland
God pris
Du sparer kr 19.100
kr 159.900 Den burde koste kr 179.000
Flere detaljer
Flere billeder?

Gå til bilens annonce

Læs onkel-tips om Peugeot 508
Bedømmelse 4 ud af 6

Godt

Lækker kabine, gode allround kvaliteter

Skidt

Beskeden bagsædeplads, 1,6 diesel mangler 6. gear

Populært valg: 1,6 HDi Active SW

3 alternativer: VW Passat, Citroën C5, Toyota Avensis

Konklusion for Peugeot 508 (2010 - )

Peugeot 508 er et vellykket forsøg på at lave et fransk alternativ til tyske biler i firmaklassen. 508 er stram, nøgtern og virker solid – men heldigvis er franske dyder som langturskomfort og gode dieselmotorer bevaret. 508 har beskeden bagsædeplads, men er veludstyret til prisen.

Læs AutoUncles bedømmelse af brugt Peugeot 508

Fordele

  • Raffineret udseende samt klassisk interiør
  • Gode motorer
  • Masser af plads til både passagerer og bagage

Ulemper

  • Kørestillingen er ikke den bedste
  • Den automatiske gearkasse skal undgås
  • Manglende køreglæde

Til trods for at franske Peugeot er mest kendte for deres hatchbacks og by-biler, så er 508’eren deres seneste bud på en familie-stationcar, og med sin skarpe styling, som er inspireret af SR1 konceptbilen, er bilens udseende imponerende. Men har 508’eren køreegenskaberne og kvaliteterne til at kunne konkurrence med de store drenge såsom Audi?

Peugeot 508 Første Generation (2010 – nu)
Den forhjulstrukket 508’er er temmelig traditionel med hensyn til dens grundlæggende opbygning. Den bygger på forgængeren, 407’eren, i bogstavlig forstand ved at være større. Dog er vægten blevet reduceret med gennemsnitligt 50 kg i hele serien.

Motorudvalget indeholder en traditionel 1.6-liters benzinmotor, men ellers er udvalget primært fyldt med pålidelige og kraftfulde dieselmotorer. Disse kommer i form af 1.6, 2.0 og 2.2 liters varianter, hvor 2.2-liters dieselmotoren kun er tilgængelig i toppen af rækken, 508GT. Ydelsen er fantastisk, og det gælder alle dieselmotorerne fra denne generation. Der er meget lidt ekstra støj, og vælger du 2.0’eren eller derover, så kan du forvente en masse ’power’!

Den lave motorstøj i 508’eren suppleres desuden med lav vind- og kørestøj, hvilket resulterer i en rolig atmosfære, som også gælder på de lange ture på motorveje. Selve køreglæden i 508’eren er meget god, og selvom Ford Mondeo tilbyder en bedre styring ved høj hastighed, og Skoda Superb klarer bumpene bedre, så er Peugeot 508 stadigvæk en god all-rounder. Måske er det endda den bedste i klassen, hvis man ser bort fra Mondeoen og Skoda Superb?

Dette fortsætter også indvendigt. Du får ikke helt den samme funktionelle og imponerende bearbejdning som man ser i en tysk bil, men til gengæld er der masser af gallisk klasse i forhold til f.eks. displayet. Instrumentpanelet som bærer præg af Googles design er i særdeleshed lækkert og på samme tid også brugervenligt. Men på trods af disse imponerende bedrifter er der stadig nogle grundlæggende mål, som 508’eren har undladt at nå.

Transmissionsmulighederne kommer i en ganske tilfældig spredning på tværs af alle de forskellige 508-modeller, idet nogle af modellerne enten kun har automatiske eller manuelle varianter. Det er lidt ærgerligt at man ikke kan vælge begge muligheder i alle modeller. Ingeniørmæssigt er automatgearet også ganske svagt, hvor bl.a. accelerationen føles en anelse hæmmet når gearskiftningen finder sted. Føreren har heller ikke mange muligheder ift. tilpasning når det kommer til kørestilling. Der er nemlig kun en lille vifte af justeringer til rådighed ift. førerpladsen. Dvs. at de mennesker som er af større eller mindre statur kan risikere at få en mindre behagelig køreoplevelse.

Konkurrence og konklusion - Peugeot 508

Peugeot 508 er en stor forbedring ift. 407’eren, og som praktisk passagerbil er den helt sikkert købet værd. Men ift. køreglæde og involvering er der stadigvæk noget at arbejde med. Ford Mondeo er stadigvæk en af de førende biler i sin klasse, og VW Passat føles mere solidt konstrueret end en Peugeot 508. Men når det er sagt, så er 508’erens gode motorer og dens smukke udseende ganske imponerende.