-
 
-
-
 
-
 

Udstyr

Stand og ejerforhold

Inkluder også

Peugeot ‚Äď Pris sammenligning p√• brugte Peugeot

Om Peugeot

Peugeot er et franskt bilm√¶rke, der hovedsageligt laver familiebiler i mellemprisklassen. Peugeot er generelt kendt for at v√¶re en bil med sportslige k√łreegenskaber, som er relativt billig i drift. Stabilt over √•rene har Peugeot v√¶ret et Danmarks bedst s√¶lgende bilm√¶rker. Det betyder, at udvalget p√• brugtbilmarkedet er stort. En brugt Peugeot giver meget bil for pengene. Der er typisk en vis prisforskel p√• en benzin- og dieseludgaverne.

Peugeot har ogs√• haft succes med den billige minibil Peugeot 107, der deler platform med Citro√ęn C1 og Toyota Aygo. Peugeots hurtige GTi-modeller bl.a. 206 GTi, 207 GTi, 306 GTi har generelt solgt godt. Men som brugt kan en Peugeot GTi v√¶re et dyrt bekendskab, fordi de ofte er k√łrt h√•rdt.

Læs mere om Peugeot

Alle Peugeot modeller

Lidt mere om Peugeot

Brugt Peugeot 206

Peugeot‚Äôs minibil i Polo-klassen har v√¶ret et stort hit. Det er en af de mest solgte biler i Danmark, hvilket betyder et stort udbud af brugte 206 til salg. Den er som skabt til byk√łrsel, og kan klare motorvejen udm√¶rket. Udstyr og gode k√łreegenskaber har v√¶ret dens varem√¶rke siden f√łdslen.

Brugt 206 er ofte et godt k√łb da den er billig i drift, har et fornuftigt sikkerhedsniveau og designm√¶ssigt ikke f√łles outdated endnu. Bilen er har f√•et forl√¶nget sit liv med den faceliftede udgave kaldet 206+, som har en dybere front. Bagagerummet er p√• 237 liter, hvilket er gennemsnitligt for klassen.

Der er et fornuftigt udvalg af motorst√łrrelser, startende ved 1.1 liter versionen med 60 hestekr√¶fter. Den er m√•ske ikke velegnet til lange ture sydp√•, men den klarer bysk√łrsel byen uden problemer. Det er en af de kvikkeste minibiler, som samtidig er forsikringsvenlig.

1.6 liters modellen af en brugt 206 giver mest v√¶rdi for pengene. K√łreegenskaberne er i top, selvom den er en anelse st√łjende n√•r den bliver presset ud i gearene.

Brugt Peugeot 207

Efterf√łlgeren til Peugeot 206 er et trin op af stigen rent kvalitetsm√¶ssigt og i form af k√łreegenskaber. Der er v√¶sentlig mere plads i kabinen og kan konkurrere prism√¶ssigt med konkurrenterne Renault Clio og Seat Ibiza.

Der er et stort udvalg af motorst√łrrelser, med tre forskellige 1.4 liters, og to forskellige 1.6 liters, s√• ethvert behov er d√¶kket. Diesel-versionerne er billige i drift, og har samtidig rigeligt af hestekr√¶fter, mens de samtidig er mindre st√łjende end benzin-modellerne. De har en god afskrivningsv√¶rdi, grundet deres popularitet.

Rent sikkerhedsm√¶ssigt er en brugt 207 et af de mest fornuftige k√łb i klassen. Den fik fem NCAP stjerner, hvilket er en bedre score end mange af konkurrenterne.

Selvom kabinen er rummelig, s√• er benplads p√• bags√¶det begr√¶nset og mest velegnet til b√łrn.

Den er godt beskyttet mod rust og har 12 √•rs rustgaranti, hvis man vel og m√¶rke f√•r den til kontrol hvert andet √•r. Peugeot Pava bliver anbefalet hvis man √łnsker yderligere beskyttelse.

Brugt Peugeot 407

Peugeot’s stationcar er måske ikke den mest rummelige i klassen, men den er alsidig. Den er rummelig, både foran og bagi, og med bagsæderne lagt ned kan man dårligt forlange mere plads af en stationcar.

Dieselversionerne af en brugt Peugeot 407 er at foretr√¶kke. Ikke alene p√• grund af deres overlegne br√¶ndstof√łkonomi, men ogs√• grundet den fine k√łreoplevelse.

Den f√•s i tre forskellige motorst√łrrelser: 1.8, 2.0 og 2.2. Den mindste er et udm√¶rket stykke k√łret√łj, men er ikke specielt st√łjsvag ved h√łjere hastigheder, eller n√•r den bliver presset ud i gearene. De to andre har fornuftige k√łreegenskaber, men benzinversionerne er ikke specielt √łkonomiske. Dieselvarianterne er det bedste valg, selv 1.6 HDi f√łles kraftfuld og har en god br√¶ndstof√łkonomi. Det er dog 2.0 HDi‚Äôen som udskiller sig fra resten ved at v√¶re den bedste kombination af k√łreegenskaber, komfort og k√łregl√¶de.