Autouncle til Mobile

BMW-modeller brugt • 26 biler til salg på tværs af model

autouncle-certified

AutoUncle Markedsvurdering

Super pris

God pris

Fair pris

Lidt for dyr

Dyr

0
1 / 4
209.900 kr.

Fair pris

Du sparer 3.100 kr.
Sep 2014193.000 km2.0L DieselCoupeAutomatgearM Sport
190 HK (139 kW)Forbrug (Km/l)20
8600 Silkeborg, Midtjylland
0%(50 dage)
0
1 / 4
269.900 kr.

Fair pris

Du sparer 2.100 kr.
Sep 201944.000 km2.0L BenzinCoupeAutomatgearSport Line
184 HK (135 kW)Forbrug (Km/l)17.7
3400 Hillerød, Hovedstaden
0%(15 dage)
0
1 / 4
229.900 kr.

Fair pris

Markedsvurdering 224.174 kr.
Apr 2018118.000 km2.0L BenzinCoupeAutomatgearAdvantage
184 HK (135 kW)Forbrug (Km/l)18.2
8620 Kjellerup, Midtjylland
0%(19 dage)
-4%
1 / 4
209.900 kr.

Fair pris

Markedsvurdering 203.993 kr.
Feb 2016224.000 km2.0L DieselCoupeAutomatgearM Sport
190 HK (139 kW)Forbrug (Km/l)20.8
7173 Vonge, Syddanmark
Nedsat 4%
(79 dage)
0
1 / 4
219.800 kr.

Lidt for dyr

Markedsvurdering 202.940 kr.
Nov 2017117.000 km2.0L DieselCoupeAutomatgearAdvantage
190 HK (139 kW)Forbrug (Km/l)25
8920 Randers, Midtjylland
0%(5 dage)
-7%
1 / 4
239.500 kr.
Ikke vurderet
Sep 2016196.000 km2.0L DieselCoupeAutomatgearM Sport
190 HK (139 kW)Forbrug (Km/l)23.3
6261 Bredebro, Syddanmark
Nedsat 7%
(119 dage)
-7%
1 / 4
249.700 kr.
Sjælden bil
Maj 2018149.000 km3.0L DieselCoupeAutomatgearSport Line
258 HK (189 kW)Forbrug (Km/l)18.6
7400 Herning, Midtjylland
Nedsat 7%
(129 dage)
autouncle-certified

AutoUncle Markedsvurdering

Super pris

God pris

Fair pris

Lidt for dyr

Dyr

BMW 4-Serie

Fordele

  • Bilens glatte og aggressive ydre er imponerende
  • Fantastiske motorer
  • Interiørets ergonomi er af meget høj kvalitet

Ulemper

  • Ligesom ved 3-Serien er bilens interiør en smule kedeligt
  • God styring men savner involvering og spænding
  • Affjedringen føles lidt anspændt ved lave hastigheder

Beskrivelse

Med skabelsen af Audi A5 følte BMW sig tilskyndet til at skabe deres egen luksus coupe model, hvilket kom til udtryk i form af BMW 4-Serien. Men adskiller 4-Serien sig fra 3-Serien? Og er det - som BMW hævder - en højt udviklet model, som fortjener at stå i sit eget lys?

Første generation (2013 – nu):

Takket være sin aggressive panter-lignende krop med brede buer er 4-Seriens ydre afgjort forskellig fra 3-Serien. Den er også betydeligt lavere. Faktisk er den over 60 mm lavere. Vægtfordelingen er desuden et interessant aspekt ved selve bilens opbygning: i 4-Serien er det nemlig lykkedes BMW at opnå en næsten perfekt 51/49 front- og bagbalance.

Som du nok ville forvente af en præstations-coupe, indeholder motorudvalget nogle ’bæster’. Med kun tre modeller at vælge imellem, starter motorudvalget ud med den lidt tamme 420, som er en 2.0 liter turboladet motor med fire cylindre. Men den virkelige spænding kommer i form af 430 og 435 modellerne. Den turboladede 3.0 liters motor, som er sekscylindret, er en kæmpe fordel for 4-Serien og er derfor et meget passende valg. Den sidste motor i rækken, 3.5’eren, er til gengæld et sandt ’bæst’ – ment på den gode måde selvfølgelig.
Da benzin- og dieselmulighederne er meget tætte på hinanden mht. ydeevne, er det svært at anbefale den ene frem for den anden. Derfor er det en god idé at teste begge muligheder med et par prøveture for at finde ud af hvilken du foretrækker.

Interiøret er desuden meget pænt og computer-styresystemet, som er brugervenligt og fejlfrit, er det samme som i 3-Serien. Bilens ergonomi er også lige så ’spot-on’ som ved 3-Serien. Men kabinens konstruktion er til gengæld en anelse kedeligt, hvilket er et minus når man tager bilens pris i betragtning. Styringen er yderst præcis. Men igen, taget bilens kræfter og baghjulstræk i betragtning, ville du måske forvente en mere involverende køreoplevelse end den køreoplevelse du rent faktisk får.

Konklusion

4-Serien føles mindre som en spændende 3-Serie end en indskrumpet 6-Serie. Motorerne er fantastiske; kvaliteten af den samlede pakke er høj, men der er intet voldsomt spændende omkring den samlede oplevelse, hvis man sammenligner 4-Serien med 3-Serien. Det er en rigtig god bil, men hvis du leder efter noget lidt anderledes, kan du føle dig mere inspireret bag rattet i en Toyota GT86. Selv BMW 2-Series kunne I sin M-klasses variant være et mere interessant valg.

Alle biltyper for BMW

Alle modeller for BMW

Alle områder for BMW

Alle brændstoftyper for BMW

Alle årgange for BMW

Alle geartyper for BMW